29 Temmuz 2016 Cuma

Keloğlan Mağarası / Denizli

Saçım benim, saçım benim
Dökülüyor saçım benim
Girdim Keloğlan mağarasına
Gür çıkar saçım benim
Tarak tutar başım benim

Sadettin Teksoy Denizli Acıpayam'daki Keloğlan mağarasına gittiğinde köy halkını da arkasına alarak yukarıdaki sözleri söyler.

İçinde bir süre kalan kişilerin saç ve sakallarının uzadığı öne sürülüyor. Araştırmalarda mağaradaki sarkıt ve dikitlerde çinko mineraline rastlanmış. Sanırım bu nedenden dolayı mağarada belli bir süre duranların saçları ve sakalları çıkıyor ve gürleşiyormuş.

Mağaranın bulunma efsanesi ise şöyle: Bir gün bir çoban dağlarda dolaşırken buralara gelmiş. Yağmurdan sığınmak için mağaraya girmiş ama mağarada mahsur kalmış ve çıkamamış. Bir hafta sonra köylüler çoban Himmet'i bulmuşlar fakat bir de ne görsünler. Kel ve köse olan Himmet'in saçı ve sakalı çıkmaya başlamış. Bu olay sonrasında mağara çok popüler olmuş ve buraya gelip 21 gün boyunca günde 2-3 saat mağarada kalan kişi




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder